Olika teknik för olika företag

Att all teknik skulle hjälpa ditt företag mer än det skulle stjälpa kan ibland vara en överdrift. Faktum är att ibland krävs det inte alls lika mycket teknikprylar för att kunna sköta sitt företag som många tror. Ibland fastnar vi i ett digitalt trassel som vi sedan har svårt för att ta oss ur. Det vi istället bör rikta in oss på är sådana tekniska lösningar som är av absolut måste. Allt därutöver måste ses som en investering likt alla andra med frågan, vilket är syftet, vad vill vi uppnå, hur vill vi uppnå våra mål och är det rätt satsning?

Rätt teknik för rätt verksamhet

Det finns vissa delar som ett organiserat företag måste ha beroende på hur deras inriktning av affärer ser ut. Exempelvis så är det krav på att de företag som sysslar med någon sorts handelsverksamhet måste ha ett välfungerande kassasystem. Det är då smart att investera i ett hållbart system som är av bästa kvalité, läs mer här. För ett företag som sitter på ett kontor och har sin kundhantering på distans är det en smart idé att investera i ett internt program som alla anställda kan ta del av. Ett CRM-verktyg är av vikt då det underlättar kontakten och organiseringen av företagets kunder. Om företaget missar i sin kundhantering så har detta en klar negativ påverkan för organisationen.

Den tyska kraftgiganten Eon hamnar ännu en gång i blåsväder för sin undermåliga kundhantering. Den här gången försöker det höglönsamma bolaget snika åt sig lite småslantar på att inte betala ordentlig ersättning till de kunder som drabbades av stormen Dagmar i julas.


Att göra
ett liknande misstag som Eon och inte ta hand om sina kunder kan kosta en långvarig relation som ni tidigare haft och utan den relationen finns där inget företag kvar. Se till att företaget har en bra plan för hur tekniken skall användas och i vilket syfte och undvik trassel.